loading...
وبلاگ معرفی وب سایتهای دینی و مذهبی ایرانی
مجتبی حصیربافان بازدید : 8 چهارشنبه 02 بهمن 1392 نظرات (0)

نام سایت : شیعه آنلاین

 

 معرفی سایت :

در دوره ای زندگی می کنیم که عصر ارتباطات نام دارد و دهها دین، مذهب و مسلک در جهان اطراف ما وجود دارد.
پیروان هر طریقت معتقدند که مسیر درست را در پیش گرفته اند و عاقبتشان به خیر خواهد انجامید.
ما نیز تعدادی از جوانان شیعه اثنی عشری مستقل و پیرو ولایت امیر المومنین علی (ع) هستیم که با اعتقاد کامل به درست بودن مسیری که در پیش گرفته ایم، تصمیم داریم با کمک گرفتن از شبکه عنکبوتی به تبلیغ و اطلاع رسانی اخبار مرتبط با مذهب برحق خود بپردازیم و صدای خود را به گوش تک تک مردم جهان برسانیم تا شاید گامی مثبت در مسیر دعوت بشریت به سوی مذهب حق باشد.
بدیهی است که استقلال از استلزامات حسن فاعلی در انجام فریضه اطلاع رسانی است، بر همین اساس تصمیم گرفته ایم گرایش سیاسی و خط فکری وابسته ای نداشته باشیم، بلکه حامی و طرفدار تمام مراجع تقلید و نیز اندیشه های همسو با مکتب اهل بیت (ع) باشیم تا اینگونه توانسته باشیم از تمام علماء و مراجع تقلید حمایت کرده و صدا و پیام آنان را به گوش جهانیان برسانیم.

 آدرس سایت : http://shia-online.ir


نام سایت : موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان

 

 معرفی سایت :

در راستای نیل به اهداف متعالی اسلام و تحقق ارزش های انقلاب اسلامی ، در سال 80و متعاقب انتصاب رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی ، حجه الاسلام والمسلمین دكتر سید مهدی خاموشی بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری رویكرد جدیدی در زمینة استفاده از فناوری روز جهت اجرای وظایف و دستیابی به اهداف سازمان تبلیغات اسلامی در این سازمان دنبال شد و با توجه به تاثیرات قابل توجهی كه ارتقاء روز افزون فناوری ارتباطات و اطلاعات(ICT) در دگرگونی مناسبات اجتماعی و توسعة دانش و فرهنگ در سالهای اخیر ایفا نموده است ، تصمیم بر آن شد كه مؤسسة مستقلی برای پرداختن به این مقولة مهم تاسیس گردد. انگیزة اصلی سازمان تبلیغات اسلامی بر پایة این استدلال استوار است كه محتوای مطالب و موضوعات دینی و مذهبی كه قرار است تبلیغ شود باید در فرآیندی شكل یافته بر مبنای تكنولوژی روز ارائه گردد تا از جذابیتهای بیشتری برخوردار بوده و تمایل مخاطبین به خصوص جوانان و نوجوانان را به آن محتوا افزایش دهد.
با درك رسالت فوق مؤسسة فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان با هدف فعالیت در زمینة فناوری ارتباطات و اطلاعات ، ایجاد گردیده است.

 آدرس سایت : http://www.tebyan.net


نام سایت : درگاه جامع آموزش قرآن

 

 معرفی سایت :

بي شك براي تحقق فرهنگ اصيل قرآني و به عبارتي تجسم عيني جامعه قرآني، اولين گام آشنايي عموم جامعه با ظاهر قرآن كريم و مؤانست با اين كلام عزيز الهي است. در همين راستا اداره آموزش مركز با طراحي دوره هاي مختلف آموزش قرآن كريم در سطوح مختلف تلاش كرده است اين مهم محقق شود.

گرد هم آوردن اساتید، نخبگان و خادمان و دست اندر کاران قرآنی و ایجاد فضای بحث و گفتگو پیرامون مسائل آموزشی قرآنی به منظور تقویت و توسعه نهضت قرآن آموزی در کشور است.

از دیگر اهداف مرکز آموزش قرآنی طراحي دوره هاي مختلف آموزش قرآن كريم در سطوح مختلف جهت بستر سازی و ایجاد زمینه های مناسب برای تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور می باشد.

هدف دیگر مرکز آموزش قرآنی از برگزاری آزمون‌ها و آموزش‌های پیوسته قرآنی شناسایی و کشف استعدادها و نخبگان و ایجاد فضای مناسب جهت پرورش و رشد آنان می ‌باشد.

 آدرس سایت : http://www.quranedu.ir


نام سایت : پارس قرآن

 

 معرفی سایت :

درجهان پرهياهوي اطلاعات اينترنتي ‌همه چيز به شكل اينترنتي پيدا كرده است ودراين ميان،‌كتب ديني نيز به زبانهاي گوناگون ترجمه شده و به اشكال گوناگون دراختيار علاقه مندان قرار گرفته است . اما چگونه مي توان دراين كتب جستجو كرد.
به گزارش هموطن سلام و به نقل از پايگاه خبري آي آر سي نيوز‌ سايت اينترنتي پارس قرآن با هدف ارايه سرويس جستجو دركتاب آسماني قرآن تاسيس شده است. اين جستجو گر قرآني، علاوه بر جستجوي دقيق، آيه اي ، موضوعي،‌مقاله ها و تصاوير مربوط به آيات قرآني را به كاربران نمايش مي دهد.
بنابراين گزارش اين وب سايت به 2 زبان فارسي و انگليسي قابل استفاده است. آمار و بررسي آماري سوره‌ها، آيات ،حروف و ترجمه معنايي از ديگر خدمات اين سايت مذهبي، ديني محسوب مي شود. همچنين كاربران مي توانند تمام متون كتاب آسماني قرآن را به صورت آنلاين در سايت پارس قرآن مشاهده كنند.

 آدرس سایت : http://www.parsquran.com


نام سایت : ارتباط شیعه

 

 معرفی سایت :

طرح "ارتباط شیعی" نمونه‌ای است که ویژگی‌های کم‌هزینه بودن، سهولت دسترسی، پاسخگویی زنده و دوسویه، دریافت جواب از مرجع دینی با کمترین واسطه و رفع دغدغه ناشی از عدم تطابق زبان پرسشگر و پاسخگو را در بر دارد.
اما سؤال اینجاست که بهره‌گیری از تکنولوژی جدید برای پاسخگویی به پرسش‌های دینی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
با توجه به گستره شبکه وب، حداقل توقعی که کاربران دارند این است که بتوانند "به‌آسانی" و "با هزینه اندک" به عالم متبحر (در زمینه سؤال) دست بیابند و پاسخ خود را دریافت کنند .
اولین پیشنهادی که در این زمینه مطرح می‌شود، استفاده از پست الکترونیکی است. چرا که با هزینه اندک می‌توان سؤال را ارسال و پاسخ را دریافت کرد.
اما باید توجه داشت که سطح توقع کاربران را نمی‌توان در این حد منحصر کرد چرا که با توجه به قابلیت‌های وب، کاربران توقع دارند با عالم دینی ارتباط دوسویه داشته باشند .
البته ارتباط دوسویه نه فقط یک توقع، بلکه یک نیاز هم هست چرا که در روش پست الکترونیکی ممکن است بعضی از زوایای یک سؤال تبیین نشود و متقابلا پاسخ نیز اقناع کننده نباشد. اما تبادل دوسویه اطلاعات، می‌تواند زوایای مبهم پرسش و پاسخ را روشن سازد و پرسشگر را اقناع کند.

 آدرس سایت : http://www.eshia.ir


نام سایت : شیعه سرچ

 

 معرفی سایت :

یکی از بزرگترین سایت ها و پایگاه های شیعه در اینترنت است، با توجه به وسعت اطلاعات در اینترنت که به دریای عظیم و مواج از آن تعبیر شده، بر اساس ایده ی- همه پایگاه های شیعه در یک پایگاه - طراحی و اجرا گردیده و در واقع درگاهی است برای عاشقان مکتب اهل البیت علیهم السلام که با ورود به این پایگاه به دریائی از اطلاعات مورد وثوق مذهب شیعه می پیوندند.
در این پایگاه در ابتدا سایت های شیعی شناسائی و بررسی می گردد و بعد از تایید به بانک اطلاعاتی اضافه شده و اطلاعات پایگاه مبدا نیز بر اساس موضوعات مختلف فهرست نویسی می گردد تا کاربران براحتی اطلاعات را در موضوع مورد نظر بیابند و از مراجعه به پایگاه های مختلف بی نیاز شوند.
نحوه اطلاع رسانی : 1 - بخش معرفی پایگاه های(سایت ها) شیعه به زبان های عربی، فارسی، انگلیسی، اردو و فرانسه است که بر اساس الفبا ، موضوع و کشور و زبان اطلاع رسانی می شوند.
2- دایرکتوری و فهرست اطلاعات ، که; البته با توجه به تفکیک کتب، مقالات ، برنامه های صوتی تصویری و ... بر اساس موضوعات مختلف همچون قرآن ، حدیث، تاریخ، فقه و اصول، اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی، سیاسی و... فهرست گردیده است
بخشی از اطلاعات نیز چون متعلق به قشر خاص همچون زنان، جوانان و کودکان بوده بنحو مناسب اطلاع رسانی گردیده است تا همه گروه های سنی و جنسی بتوانند بر اساس نیاز خود از پایگاه استفاده کنند.

 آدرس سایت : http://www.shiasearch.com/fa

نام سایت : پايگاه مجمع جهاني اهل ‏بيت علیهم ‏السلام

 

 معرفی سایت :

مجمع جهانی اهل‌بیت ـ علیهم السلام ـ به عنوان یك سازمان غیردولتی و جهانی، به دست جمعی از نخبگان پیرو اهل‌بیت(ع) و تحت اشراف مقام معظم ولایت فقیه و مرجعیت عالیه جهان تشیع، تأسیس شد تا  رسالت خطیر شناسایی، سازماندهی، آموزش و پشتیبانی از علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) را عهده‌دار گردد.

مهم‌ترین اهداف تأسیس و فعالیت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به شرح زیر است:
1. احیاء و گسترش فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی و حراست از حریم قرآن و سنت پیامبر اكرم(ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع).
2. ایجاد و تقویت وحدت در بین اتمامی ابناء امت اسلام، بویژه میان پیروان اهل‌بیت(ع).
3.  حمایت از موجودیت مسلمانان جهان و حقوق پیروان اهل‌بیت(ع).
4. توسعه زیرساخت‌های مادی و معنوی پیروان اهل‌بیت(ع) در جهان.
5. كمك به رشد و اصلاح وضعیت فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پیروان اهل‌بیت(ع) ‌در سراسر جهان.
6. خارج كردن پیروان اهل‌بیت(ع) از مظلومیت رسانه‌ای و محرومیت‌های علمی

 آدرس سایت : http://www.ahl-ul-bayt.com/fa.php


نام سایت : كتابخانه احاديث شيعه

 

 معرفی سایت :

به حول و قوه الهی این پایگاه در روز مبارک بعثت حضرت رسول صلی الله علیه و آله سال 1431 (1389/4/19) راه اندازی شد.

پایگاه کتابخانه احادیث شیعه وابسته به سازمان، ارگان و نهادی نیست و به صورت شخصی اداره می شود.

هدف اصلی این پایگاه، ارائه احادیث و کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام می باشد و امید است که بتواند با روش نوین و بروز و به شکلی زیبا روایات اهل بیت علیهم السلام را در دسترس همگان قرار دهد.

 آدرس سایت : http://www.hadithlib.com


نام سایت : پایگاه اطلاع رسانی استاد حسین انصاری

 

 معرفی سایت :

این سایت حاوی مطالب آموزشی و پرباری از حضرت استاد حسین انصاریان میباشد.

لیست جامع از عناوین و موضوعات سایت:
قرآن مجید همراه با ترجمه استاد ، نهج البلاغه + ترجمه استاد ، مفاتیح الجنان + ترجمه + صوت ، زندگی و
سیره معصومین ، مقالات دینی و اخلاقی ، تالیفات استاد حسین انصاریان ، سخنرانی های استاد ، دروس
تفسیر استاد ، کلیپ های صوتی و تصویری ، ادعیه با صدای استاد حسین انصاریان ، تلویزیون اینترنتی معارف ،
پاسخ به سوالات و شبهات شما در هر زمینه ای ، + معرفی استاد و زندگی نامه ی ایشان

 آدرس سایت : http://www.erfan.ir/farsi

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 19
  • بازدید کلی : 250