loading...
وبلاگ معرفی وب سایتهای دینی و مذهبی ایرانی
مجتبی حصیربافان بازدید : 10 چهارشنبه 02 بهمن 1392 نظرات (0)

نام سایت : پایگاه اطلاع رسانی حوزه

 

 معرفی سایت :

پایگاه حوزه وبگاهی است که در جهت تبليغ، ترويج و اطلاع رسانی نسبت به معارف دینی و موضوعات فرهنگی و ملی، با هدف تبيين و روشنگری، در شبکه جهانی اينترنت، فعاليت می کند.
اين پايگاه از سال 1377 با هدف اطلاع رسانی در زمينه معارف اسلام ناب محمدی صلی الله عليه و آله و اشاعه اندیشه های پاک اهل بیت علیهم السلام فعاليت خود را آغاز کرده است.
اکنون با توجه به گذشت بيش از يک دهه از حضور اين پايگاه در عرصه جهانی وب و با اهتمام به تغييرات جدی در فضای سايبر و دگرگونی شرايط و نيازهای مخاطبان و اولويت های اطلاع رسانی و همچنين رشد فزاينده ظرفيت ها و بسترهای اينترنتی، اين پايگاه افتخار دارد که پاسخگويی به نيازهای مخاطبان و ارائه آموزه های دينی در قالب های نو را در رأس کارهای خود قرار داده است.

اهداف
1. هدايت، ترغيب و جهت دهی کاربران پايگاه به سمت الگوی زندگی دينی، با بهره گیری از آموزه های اسلام در زندگی فردی و اجتماعی؛
2. پوشش اطلاعاتی نسبت به وقايع و رويدادهای مذهبی و ملی با رويکرد عبرت آموزی از بيان وقايع تاريخی؛
3. دستيابی به جايگاه برتر در ارائه سرويس مناسبت های دينی و مذهبی در ميان پايگاه های اسلامی و ملی؛
4. ايجاد بانک اطلاعات برگرفته از منابع متقن در موضوعات دينی و مذهبی، برای استفاده ساير مؤسسات، پايگاه ها و وبلاگ های پيشرو در عرضه اطلاعات، جهت توسعه کمّیِ محتواهای اسلامی؛
5. ایجاد زمينه مشارکت و تعامل کاربران، در راستای استفاده از توانايی های آنان در تقويت پايگاه.

 آدرس سایت : http://www.hawzah.net

 


نام سایت : جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 

 معرفی سایت :

 جامعه مدرسين را جمعى از علماء و اساتيد بزرگ حوزه علميه قم، در سال 1340 و با اهداف زير پايه گذارى كردند:
1 - اصلاح و تكميل برنامه‏هاى درسى حوزه‏هاى علوم اسلامى و پرورش طلاب.
2 - تحقيق در علوم و معارف اسلامى.
3 - تبليغ و گسترش اسلام در داخل ايران و كشورهاى خارج.
4 - سعى در اجراى احكام و قوانين سياسى، اجتماعى، قضائى، اقتصادى و فرهنگى اسلام.
5 - دفاع از اسلام و قرآن.
6 - مبارزه با طاغوت وستمگران و دفاع از حقوق محرومين و مستضعفين.
جامعه مدرسين از آغاز يك تشكيلات كاملاً مخفى بود و به صورت پنهانى كار مى‏كرد. در سال 1342 كه مبارزات اسلامى ملت مسلمان ايران، به رهبرى قاطعانه امام خمينى(ره) و همكارى علماء و طلاب علوم دينيه و ساير اقشار مردم، آغاز شد جامعه مدرسين كه يك تشكيلات روحانى بود دعوت امام خمينى را لبيك گفت و تمام توان خود را در تأييد و ادامه مبارزات به كار گرفت.
 همگام با ساير مجاهدين، در چاپ و تكثير و پخش اطلاعيه‏هاى امام خمينى و ساير علماء، در ارسال اطلاعيه‏ها به شهرستانها، در ارسال طلاب به مراكز مختلف براى سخنرانى در مجامع عمومى و به ويژه در صدور اعلاميه‏هاى زياد مبنى بر تأييد امام خمينى، و به طور كلى در انجام هر كارى كه به مبارزات كمك مى‏كرد، فعاليت داشت.

 آدرس سایت : http://www.jameehmodarresin.org


نام سایت : مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان

 

 معرفی سایت :

ساختار اداري حوزه علميه‌ى خراسان در سال 1360 در قالب شوراى نمايندگان طلاب، جهت انجام امور اداري و آموزشي طلاب محترم با مسئولیت یکی از اساتید معظم حوزه علمیه خراسان در این استان تأسيس كه در حد محدودي پاسخگوی مسائل اداري فضلا و طلاب محترم بوده است، سپس در سال‌ 1362، جمعی از فضلا و اساتید به عنوان «هيئت بررسي امور حوزه علميه خراسان» برگزيده شدند و از سال 73 شورايي با عنوان شوراي برنامه ريزي مديريت حوزه علميه خراسان شكل گرفت.

اين شورا تا سال 1380 مسئوليت اداره و ساماندهي امور حوزه علميه خراسان را عهده‌دار بود و در اين سال با تشكيل مركز مديريت حوزه علميه خراسان، كارهاي اجرايي انتظام و تمركز بيشتري پيدا كرد ولي هم چنان امور برنامه‌ريزي بر عهده اين شورا است. مركز مديريت حوزه علميه خراسان با تأسيس دو نمايندگي مستقل در خراسان شمالي و جنوبي و ايجاد يك دبيرخانه دائمي به منظور ارتباط با فضلا و صاحب نظران حوزوي و همچنين دو معاونت آموزش و پژوهش و پشتيباني و منابع انساني و ده دفتر، افتخار خدمت‌گزاری به طلاب و اساتيد اين حوزه كهن را دارد.

 آدرس سایت : http://www.hozehkh.com


نام سایت : مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

 

 معرفی سایت :

مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی ، بزرگترین مرکز پاسخگویی شیعه ( از لحاظ وسعت موضوعات تخصصی و گستره مخاطبان) در جهان اسلام است که با هدف پاسخگویی تخصصی به سوالات و شبهات، توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تاسیس گردیده و با همکاری اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در چهار حوزه پاسخگویی به پرسش‌های مراجعان پاسخ‌ می‌گوید.
اين مركز با توجه به گستردگی قلمرو معارف اسلامی و گوناگونی سؤالات و شبهات ارسالي در زمینه‌های مختلف (کلام و اعتقادی، فلسفی، تاریخی، سیره اهل بیت، ‌قرآن، فقه، حدیث، اخلاق، تربیتی و...) با تشکیل گروه‌های پژوهشی به پاسخ دهي اهتمام ورزيده است . از این رو با توجه به امکانات موجود در واحد، شش گروه زیر شکل گرفت:
1ـ فلسفه و کلام،
2ـ فقه و احكام ،
3ـ اخلاق ،
4ـ تاریخ و سياست ،
5ـ قرآن و حديث،
6- مشاوره
هر یک از گروه‌های شش‌گانه، از مدیر گروه و چند محقق تشکیل شده است. در عین حال، سؤالات وارده، فراتر و متنوع‌تر از گروه‌های تشکیلی است. این گونه پرسش‌ها به تناسب ارتباط با گروه‌های مذکور، به هر یک از گروه‌های تخصصی داده شده و پس از پاسخگویی فرستاده می‌شود. پاسخ‌های آماده شده محققان، توسط مدیر گروه‌ها و مدیر پژوهش، ‌ارزیابی می‌شود.

 آدرس سایت : http://www.pasokhgoo.ir


نام سایت : سامانه پاسخگویی 09640

 

 معرفی سایت :

با سابقه بیش از سه دهه پاسخگویی، از طریق نامه و ایمیل و پیامک به سوالات هموطنان پاسخ مکتوب ارائه می‌دهد.
پرسش‌هایی که از طریق نامه يا ايميل به مرکز ارسال می‌شود ، به صورت کتبی جواب داده شده و به نشانی پرسشگر ارسال می‌شود.
در اين بخش تاكنون به بيش از 100000 پرسش ، پاسخ داده شده است.
این بخش نامه‌ها و پرسش‌های اینترنتی را از پنج طریق دریافت نموده و پاسخ‌ را برای پرسشگران و مخاطبان ارسال می‌کند:
1ـ فرم ارسال پرسش در سایت پاسخگو
2ـ فرم ارسال پرسش در سایت پرس‌وجو
3- فرم ارسال پرسش در سايت پرسمان قرآني

 آدرس سایت : http://www.09640.org


نام سایت : مهدی شناخت: پرسش و پاسخ مهدویت

 

 معرفی سایت :

مهدی شناخت با هدف ایجاد یک محیط دوستانه، آرام و علمی-تخصصی برای پرسش و پاسخ در مورد امام دوازدهم شیعیان راه اندازی شده است. مهدی شناخت، بستری است تا شما بتوانید هر گونه سوال مهدوی را مطرح کنید و به پاسخ آن برسید.

در ادامه ی این پرسش و پاسخ، می توانید به گفتگو با پاسخ دهنده بپردازید تا موضوع کاملا روشن شود.البته تمامی این مراحل به صورت خصوصی بین شما و پاسخ دهنده صورت می گیرد. سوالات فراگیر نیز در قسمت "پرسش و پاسخ شما" قرار خواهد گرفت.
در کنار این پاسخ دادن، مهدی شناخت نیز سوالاتی دارد که در قسمت "مهدی شناخت می پرسد" ارائه شده است و منتظر است تا شاهد نظر شما باشد.

 آدرس سایت : http://www.mahdishenakht.com

نام سایت : سایت مسجد مقدس جمکران

 

 معرفی سایت :

مهمترين پايگاه شيعيان شيفته و عاشقان دل سوخته حضرت بقية الله، ارواحنا فداه، مسجد مقدس جمكران، در شش كيلومترى شهر مذهبى قم است. مطابق آمار، همه ساله، بيش از پانزده ميليون عاشق دل باخته، از سر تا سر ميهن اسلامى و جهان، در اين پايگاه معنوى، گرد مى آيند، نماز تحيّت مسجد و نماز حضرت صاحب الزمان، عجل الله تعالي فرجه الشريف، را در اين مكان مقدس به جاى مىآورند، با امام غايب از ابصار و حاضر در امصار و ناظر بر كردار، رازِ دل می گویند، استغاثه مى كنند، نداى «يا بن الحسن!» سر مى دهند، از مشكلات مادّى و معنوى خود سخن مى گويند، با دلى خونبار، از طولانى شدن دوران غيبت، شكوهها مى كنند.
 آنان كه از شناخت عميقترى برخوردارند، به هنگام تشرف به اين پايگاه ملكوتى، همه حوائج شخصى خود را فراموش مى كنند و همه مشكلات دست و پاگير زندگى را به فراموشى مى سپارند و تنها «ظهور سراسر سرور منجى بشر، امام ثانى عشر، حضرت ولى عصر، روحى و ارواح العالمين فداه» را مسئلت مى كنند؛ زيرا، اگر اين حاجت برآورده شود، ديگر مشكلى نخواهد ماند، و اگر اين حاجت روا نشود، حلّ ديگر مشكلات، مشكل اساسى را حل نخواهد كرد.

 آدرس سایت : http://www.jamkaran.info

نام سایت : طلبه بلاگ

 

 معرفی سایت :

پایگاه خبری تحلیلی طلبه بلاگ اولین سایت پوشش دهنده اخبار مرتبط با وبلاگ های حوزوی و دینی است که از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی راه اندازی شده است .
در این سایت، مطالبی همچون اخبار مرتبط با وبلاگ های دینی ، گفتگو با وبلاگ نویسان و یادداشت های مختلفی با موضوعات فرهنگی ، سیاسی ، هنری و ... قابل مشاهده می باشد .

ورود یک سایت حوزوی به عرصه جدیدی مانند وبلاگ نویسی و اهمیت دادن به این مسئله، نشان از روشنفکری مسئولین و بانیان این امر دارد و نوید بخش یکی از ثمرات تحول رسانه ای در سطح حوزه می باشد .
اما با ملاحظه اخبار و مطالب سایت طلبه بلاگ، در کنار بخش های مفید و مطالب خوبی که وجود دارد، متوجه اندکی سهل انگاری و یا انحراف در اهداف آن می شویم که لازم است مسئولین و بانیان این امر با حساسیت بیشتری به آن توجه و در مراحل مختلف نظارت کافی را داشته باشند .

 آدرس سایت : http://www.talabeblog.ir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 16
  • بازدید کلی : 247